Categories
Motion

Vores bedste råd til at holde gang i kroppen hjemmefra

Af den den ene eller af grund kan man være bundet til sit hjem, men dette betyder ikke, at du også skal være bundet på hænder og fødder. Hvis man eksempelvis arbejder hjemmefra eller af en særlig årsag opholder sig i hjemmet i en længere periode, fører det ofte til at mange ikke kommer op, ud og afsted for at holde gang i kroppen. I stedet går man i stå, hvilket også påvirker motivationen og sammenlagt er dette en farlig cocktail. En livsstil med manglende fysisk aktivitet vil påvirke kroppen på kort såvel som lang sigt, men hvis du læser med i denne artikel kan du få tips og tricks til at holde dig i bevægelse.

Motion er magisk

Motion er ganske enkelt et vidundermiddel. Alligevel holder nogle mennesker sig fra motion, fordi de tror det skal være uudholdelig prøvelse og belastning af kroppen og undskyldningerne stopper ikke der. Men lige så mange undskyldninger der, lige så mange gode grunde findes der til at komme i gang og motion kan sagtens være skånsom og sjov. Hvis du ikke kan komme i fitnesscentret eller blot vil påbegynde motion hjemmefra, så gør du klogt i at investere i en træningsmåtte. Med dette simple redskab kan du komme langt med diverse gulvøvelser og kropsvægtøvelser, men den fungerer også til udstrækning og som skridsikkert underlag. Sammenlign forskellige træningsmåtter her, således at du kan finde én, der passer til dig og dine behov.

Hjemmekontoret

Når man arbejder hjemmefra, kan man være tilbøjelig til at gå på kompromis med kroppen. Dette skyldes først og fremmest, at det ikke er indrettet ergonomisk og som et decideret kontor. Mange ender ved spisebordet, i sofaen eller endda i sengen, som ikke er optimale arbejdsstillinger og ikke opfordrer til at holde kroppen aktiveret. Her kan du med fordel sætte mere dedikeret ind ved at indrette et hjemmekontor og gerne et, hvor dit arbejdsbord eller arbejdsstation er hævet og kræver at du står op noget af tiden. I løbet af din arbejdsdag kan du også integrere små øvelser, som eksempelvis sprællemænd eller squats, både for afvekslingens skyld, men også for at overskueliggøre og implementere motionen. 

Lidt men godt

Du behøver ikke at være toptrimmet og kæmpe fitnessfreak for at holde kroppen i gang og holde kroppen sund. Som en start skal du bare i gang med blandt andet de små øvelser eller hjemmetræningen, og så vil motivation sikkert følge med. Motivationen er med til at holde den kropslige  aktivitet i gang, men er også med til at øge den, hvilket alt sammen er til gavn for dig. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *